Wydarzenie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego zainauguruje debata „Młodzi, aktywni, cyfrowi ale czy cyberbezpieczni?”. W jej trakcie uczestnicy będą dyskutować na temat bezpiecznych zachowań przy korzystaniu ze sklepów internetowych i bankowości elektronicznej oraz znaczenia edukacji w tym zakresie. W sobotę, drugiego dnia konferencji zaplanowano warsztaty z dziennikarstwa ekonomicznego, telewizyjnego i radiowego prowadzone przez dziennikarzy największych mediów ogólnopolskich, a także debatę z dziennikarzami zagranicznymi na temat wyzwań dziennikarstwa śledczego organizowaną we współpracy z Fundacją Reporterów, Fundacją Vsquare i Samorządem Studentów UJ.
Konferencja będzie również okazją do podsumowania kampanii edukacyjno-informacyjnej „Aktywny Student”. Jest to pierwsza, wspólna, ogólnopolska akcja realizowana we współpracy z mediami studenckimi w całej Polsce w czterech obszarach tematycznych: nauka i biznes, kompetencje, czas wolny, cyberprzestrzeń.
IV Krajowa Konferencja OFMA towarzyszy 12. Gali Finałowej Plebiscytu MediaTory – Studenckich Nagród Dziennikarskich, podczas której nagrodzeni zostaną dziennikarze największych redakcji krajowych, którzy zyskali uznanie w oczach studentów dziennikarstwa z całej Polski. Udział w uroczystej gali w towarzystwie blisko 1000 osób wezmą również wszyscy uczestnicy Konferencji.
Konferencja organizowana jest realizowana w ramach Projektu „Aktywny Student” we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz działań Programu sektorowego „Bankowcy dla Edukacji” i Programu „Nowoczesne Zarządzanie Biznesem” – programów edukacji ekonomicznej powołanych z inicjatywy Związku Banków Polskich.
Partnerami wydarzenia są Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, Stowarzyszenie MEDIATORY oraz Santander Universidades.
Więcej o OFMA
Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich to platforma współpracy redakcji studenckich z całej Polski. To miejsce dyskusji na temat roli i przyszłości mediów akademickich, podejmowania nowych wspólnych inicjatywach, rozwijania warsztatu dziennikarskiego, a także nawiązywania nowych kontaktów, również z partnerami zewnętrznymi.
Portale internetowe, telewizje, rozgłośnie oraz akademickie czasopisma skupiają w skali kraju setki osób. Przygotowywane przez nich materiały docierają do setek tysięcy studentów. To wielki potencjał. Dzięki współpracy i profesjonalizacji media akademickie mogą odrywać jeszcze większą rolę i częściej wygrywać w walce o uwagę odbiorców.
Działalność Ogólnopolskiego Forum Mediów Akademickich opiera się na współpracy redakcji: wspólnym ustalaniu kierunków działań i tworzeniu nowych projektów rozwijających inicjatywę. W ramach grupy roboczej co kwartał odbywają się spotkania w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zrzeszonych redakcji.
Corocznym świętem mediów studenckich jest Krajowa Konferencja OFMA.
Kontakt dla mediów:
Michał Polak
(22) 48 68 119