Gdy stwierdzisz brak karty, nie wpadaj w panikę. Jednak pamiętaj, że trzeba działać szybko.
- Sprawdź jeszcze raz.
Jeśli chcesz zapłacić w sklepie lub planujesz pobrać pieniądze z bankomatu, ale stwierdzasz, że nie masz karty, najpierw …spokojnie sprawdź jeszcze raz. Jeśli jej nie znajdziesz, powinieneś niezwłocznie ją zastrzec.
- Jak zastrzec kartę?
Możesz to zrobić bezpośrednio w banku, przez system internetowy (ta ostatnia opcja nie jest oferowana we wszystkich bankach), ale najlepiej sprawdza się kontakt telefoniczny. Możesz zadzwonić na infolinię swojego banku lub pod uniwersalny numer (+48) 828 828 828. Ta usługa działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Płacisz tylko za połączenie, według taryfy swojego operatora. Co ważne, z numerem tym możesz połączyć się w dowolnym miejscu na świecie. Infolinia działa w języku polskim, ukraińskim oraz angielskim.
- Postępuj zgodnie z instrukcją.
System poprosi cię o wypowiedzenie nazwy banku. Nie bój się, że ją przekręcisz.Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, system może rozpoznawać nazwę każdego
z banków – partnerów uczestniczących w systemie, odmienioną na różne sposoby. Uwzględnia pełną formę, jej części i skrót, a dodatkowo w przypadku nazw o niepolskim brzmieniu, umożliwia rozpoznawanie jej w oryginalnym języku.
- Co daje zastrzeżenie karty?
Jeśli nie zastrzeżemy karty, a ktoś się nią posłuży np. zapłaci nią za zakupy lub wyczyści konto, będziemy musieli ponieść tego konsekwencje. Jeśli złodziej będzie próbował okraść nasze konto, już po tym jak zastrzeżemy kartę i trafi ona do Systemu Zastrzegania Kart, odpowiedzialność za nasze finanse bierze na siebie bank.
- Gdy jednak znajdziesz zastrzeżoną już wcześniej przez Ciebie kartę.
Zastrzeżenie karty jest na ogół procesem nieodwracalnym. Dostaniesz nową kartę. Starej karty nie wolno wyrzucać w całości. Trzeba ją zniszczyć, przecinając wzdłuż paska magnetycznego i/lub chipa.
Więcej informacji na stronie www.Zastrzegam.pl dostępnej w języku polskim i ukraińskim.