Jak wskazuje Dorota Dublanka, jest wiele istotnych przewag sektora bankowego nad firmami technologicznymi, które chcą częściowo przejąć rolę banków. Do przewag sektora bankowego należy zaliczyć kompetencje w zakresie bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa oraz kluczowy kapitał w postaci doświadczonych pracowników, dysponujących ogromną wiedzą na temat specyfiki rynku i preferencji swoich klientów.
– Fintechom często trudno jest w pełni oszacować ryzyka, które mogą się pojawić w projektach realizowanych na rynku finansowym. Tymczasem w przypadku pracowników sektora bankowego znajomość tych ryzyk i sposobów zarządzania nimi jest podstawową wiedzą. Na tej wiedzy i na tych umiejętnościach mogą budować swoją przyszłość – dodaje.
Jako doświadczony Human Resources Manager, Dorota Dublanka twierdzi, że pracownicy wszystkich branż, nie tylko branży bankowej, nie powinni przyzwyczajać się do swojego obecnego miejsca pracy. – Należy myśleć o tym jak nasza praca może wyglądać w przyszłości i próbować rozwijać nowe kompetencje. Podstawowa kompetencja to dziś umiejętność uczenia się, oduczania i uczenia się na nowo. Bo ze względu na tempo zmian, których doświadczamy nikt tak naprawdę nie wie, jakie zawody i jakie kompetencje będą potrzebne w przyszłości. Trzeba być ciekawym zmian i wychodzić im naprzeciw, interesować się tym, co się dzieje wokół nas i wyciągać z tego wnioski dla siebie – podsumowuje Dorota Dublanka.
Cały artykuł przeczytaj na alebank.pl