Własny biznes to poważne przedsięwzięcie wymagające solidnego przygotowania. Musimy odpowiedzieć sobie na wiele ważnych pytań: Jak zdobędę pieniądze? Do kogo skieruję swoją ofertę? Czy poradzę sobie z konkurencją? Czy wiem, jak wypromować firmę? Zdaniem Mariusza Hildebranda, wiceprezesa BIG InfoMonitor i jednego z pomysłodawców Programu Firma Wiarygodna Finansowo, dopiero po rozważeniu tych kwestii można stwierdzić, czy to już ten moment. – Odpowiedni zasób informacji to jednak dopiero połowa sukcesu. Aby firma dała sobie radę, należy dodać do tego pasję, ambicję, kreatywność i ciężką pracę – radzi.
Podjąć wyzwanie gotowych jest 18 proc. studentów – wynika z badania przeprowadzonego w sierpniu tego roku przez MillwardBrown. Genem przedsiębiorczości w równym stopniu obdarzeni są studenci dzienni jak i wieczorowi oraz zaoczni. Różnica pojawia się dopiero, gdy w grę wchodzi płeć. Wśród męskich przedstawicieli braci studenckiej plan przejścia na swoje ma 23 proc. ankietowanych, a wśród damskiej części jedynie 14 proc. Studentki zdecydowanie częściej niż studenci widzą się natomiast na etacie. Takie oczekiwania ma 66 proc. studentek wobec 54 proc. studentów.
Zdobądź finansowanie
Własnego biznesu nie da się rozkręcić bez odpowiedniego zaplecza finansowego. Start firmy zawsze wymaga inwestycji (np. w sprzęt, oprogramowanie, biuro, telefon i Internet, etc.), bez których nie da się funkcjonować, a trzeba o nie zadbać jeszcze w momencie, gdy firma nie przynosi żadnych zysków. Dlatego, wielu przedsiębiorców już na samym początku szuka zewnętrznych źródeł finansowania, takich jak kredyt.
Pełna informacja prasowa znajduje sie w dziale "Do pobrania" – Informacje Prasowe