W poniedziałek 1 marca ruszyła kampania wizerunkowa organizowana przez Związek Banków Polskich pod hasłem „Banki w Polsce – tak nowoczesne, że nawet nie zauważasz, że z nich korzystasz”.

Celem kampanii jest pokazanie, że klienci banków w Polsce mają dostęp do jednej z najnowocześniejszych bankowości w Europie. Usługi bankowe są dziś tak intuicyjne, że często nawet nie zauważamy korzystania z nich, a co za tym idzie – nie zdajemy sobie sprawy z wysiłku włożonego w stworzenie tak zaawansowanych technologii.

Idea kampanii zrodziła się z obserwacji, że powszechna świadomość dotycząca skali działania oraz rozwoju technologicznego banków jest stosunkowo niska, mimo że z dobrodziejstw nowoczesnej bankowości korzysta znacząca część społeczeństwa oraz instytucje polskiego państwa. Stąd przypomnienie w ramach kampanii, że banki w Polsce są tak nowoczesne i pełne udogodnień, że wręcz niezauważalne w codziennym funkcjonowaniu.

Organizatorem kampanii jest Związek Banków Polskich we współpracy z bankami członkowskimi. Jest to pierwsza tak duża kampania wizerunkowa sektora bankowego w Polsce, zrealizowana we współpracy między bankami. Celem kampanii jest promocja polskiej bankowości, a nie poszczególnych banków. Kampania wizerunkowa zbiega się z 30-leciem funkcjonowania polskiej bankowości w nowych realiach gospodarczych i rocznicą utworzenia Związku Banków Polskich.

Kampania obejmuje działania wizerunkowe w telewizji i internecie. W kampanii wykorzystane są 30- oraz 15-sekundowe spoty, ukazujące nowoczesne usługi bankowe, z których mogą korzystać na co dzień klienci – płatności telefonem, zakładanie konta z selfie czy błyskawiczne przelewy.


Komunikację wizerunkową uzupełnia dedykowany landing page pod adresem www.bankiwpolsce.pl. Na stronie znajdują się pogłębione informacje nt. nowoczesnej bankowości, statystyki dotyczące skali działania polskich banków i ich obecności w codziennym życiu, a także dane pokazujące istotną rolę banków dla gospodarki i społeczeństwa, między innymi w czasach pandemii COVID-19.


Za kreację spotu odpowiada Bridge2Fun, a za zakup mediów – Starcom.

 

Więcej: www.bankiwpolsce.pl

Źródło: Związek Banków Polskich / ZBP