Czas na doświadczonych i gotowych na zmiany bankowców

Bankowcy coraz bardziej boją się o przyszłość swojego zawodu, boją się o swoje miejsca pracy. Postęp technologiczny, nowe regulacje, wchodzące w życie pokolenia młodych wykształconych i wymagających konsumentów nastawionych głównie na zdalne kontaktowanie się z sektorem finansowym, to wszystko stawia pod znakiem zapytania nie tylko kariery zawodowe poszczególnych pracowników sektora bankowego, ale wręcz samo istnienie banków, które nie będą nadążały za nowymi trendami.

Jak wskazuje Dorota Dublanka, jest wiele istotnych przewag sektora bankowego nad firmami technologicznymi, które chcą częściowo przejąć rolę banków. Do przewag sektora bankowego należy zaliczyć kompetencje w zakresie bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa oraz kluczowy kapitał w postaci doświadczonych pracowników, dysponujących ogromną wiedzą na temat specyfiki rynku i preferencji swoich klientów.

Fintechom często trudno jest w pełni oszacować ryzyka, które mogą się pojawić w projektach realizowanych na rynku finansowym. Tymczasem w przypadku pracowników sektora bankowego znajomość tych ryzyk i sposobów zarządzania nimi jest podstawową wiedzą. Na tej wiedzy i na tych umiejętnościach mogą budować swoją przyszłość – dodaje.

Jako doświadczony Human Resources Manager, Dorota Dublanka twierdzi, że pracownicy wszystkich branż, nie tylko branży bankowej, nie powinni przyzwyczajać się do swojego obecnego miejsca pracy. – Należy myśleć o tym jak nasza praca może wyglądać w przyszłości i próbować rozwijać nowe kompetencje. Podstawowa kompetencja to dziś umiejętność uczenia się, oduczania i uczenia się na nowo. Bo ze względu na tempo zmian, których doświadczamy nikt tak naprawdę nie wie, jakie zawody i jakie kompetencje będą potrzebne w przyszłości. Trzeba być ciekawym zmian i wychodzić im naprzeciw, interesować się tym, co się dzieje wokół nas i wyciągać z tego wnioski dla siebie – podsumowuje Dorota Dublanka.

Cały artykuł przeczytaj na alebank.pl

 

Może Cię zainteresować: